Cechy dobrego menedżera

Cechy dobrego menedżera

Narzekanie na wady szefa ma swoją wieloletnią tradycję, która jednak wreszcie zaczyna chylić się ku upadkowi. Dotyczy to przede wszystkim dużych firm i przedsiębiorstw średniej wielkości, dla których szkolenie menedżerskie nie jest już zbędnym wydatkiem, lecz standardem w zakresie kształcenia kadr.

Jak sprostać zawodowym wyzwaniom?

Menedżer odpowiada nie tylko za wyniki, ale także za organizację pracy i atmosferę panującą w swoim zespole. Aby firma mogła się poszczycić zyskami, musi on wykazywać się biznesową intuicją i wiedzą z danej branży, ale również umiejętnościami miękkimi, dzięki którym pracownicy będą wobec niego lojalni oraz zyskają motywację do wytężonej pracy. Komunikatywność, dobra organizacja zadań czy asertywność to podstawowe wymagania pracodawcy wobec każdego menedżera, lecz w praktyce to właśnie one sprawiają liderom najwięcej problemów. Trudno bowiem zdobyć te umiejętności podczas studiów lub wykształcić samodzielnie w trakcie wykonywania zawodowych obowiązków – szczególnie, jeśli od niedawna piastujesz funkcję szefa. Co zatem zrobić, by spełnić oczekiwania pracodawcy i jednocześnie sprostać wyzwaniom swojego zespołu? Istnieje prosty, lecz skuteczny sposób na przyspieszenie Twojego zawodowego rozwoju – jest nim szkolenie menedżerskie.

Które warsztaty wybrać?

Jeżeli pełnisz funkcję menedżera, to z pewnością Twój pracodawca uznał, że masz ku temu predyspozycje. Nawet jeżeli brakuje Ci asertywności czy umiejętności rozwiązywania konfliktów, to wykazujesz się komunikatywnością oraz chęcią szybkiego nadrobienia braków. Swój rozwój na stanowisku menedżera rozpocznij więc od znalezienia odpowiedzi na pytanie, które cechy są obecnie Twoją słabą stroną. Następnie przejrzyj bogatą ofertę warsztatów i przeanalizuj ich programy, aby wybrać szkolenie menedżerskie o najbardziej praktycznej formule. Zwróć uwagę na to, czy agenda obejmuje case studies oraz ćwiczenia np. symulacje sytuacyjne z zarządzania konfliktem, prowadzenia mediacji czy udzielania feedbacku. Są one bardzo istotne, ponieważ pozwolą Ci przymierzyć się do zażegnania trudnej sytuacji i nauczyć się rządzących nią mechanizmów pod czujnym okiem trenera. Dzięki temu, gdy dojdzie do konfliktu w Twoim zespole, łatwiej zachowasz zimną krew i rozwiążesz problem. Po zakończeniu szkolenia koniecznie zachowaj wszystkie materiały oraz notatki i często do nich zaglądaj, aby utrwalić nabytą wiedzę.

Szkolenie menedżerskie to sposób na szybkie zdobycie nowych umiejętności oraz zwiększenie pewności siebie, która jest niezbędna do zbudowania pozycji lidera. Korzystaj więc z szerokiej oferty warsztatów i uzupełniaj zdobytą na nich wiedzę lekturą książek coachingowych, aby posiąść cechy dobrego menedżera.