Jak wybrać kuriera?

Wraz rosnącą popularnością e-zakupów pojawił się problem dostarczenia zamówień do klientów. Ponieważ poczta od dawna darzona jest nikłym zaufaniem, na pierwszy plan wysunęły się firmy kurierskie. Jak wybrać tę najlepszą?

Na co zwrócić uwagę przy wyborze kuriera?

Zdecydowanie najważniejszym argumentem decydującym o wyborze firmy dostawczej jest cena usług. Oczywistym wydaje się, że w większości firm jest ona uzależniona przede wszystkim od wielkości i ciężaru wysyłanej przesyłki. Im towar jest cięższy, tym droższy jest jego transport. Zalecane jest jednak zrobienie wywiadu, który kurier pod względem kosztowym jest najbardziej opłacalny.

Innym, równie ważnym kryterium jest czas przewozu wysyłki. Zarówno firmy zajmujące się handlem internetowym, jak i osoby fizyczne oczekują od kuriera możliwie najkrótszego czasu dostarczenia paczki do odbiorcy. W przypadku czasu dostawy kurierzy zdecydowanie wygrywają z pocztą, gdyż nadana w dzień roboczy wysyłka może znaleźć się u odbiorcy nawet już następnego dnia. Długi czas realizacji zleceń przez kurierów zdecydowanie wpływa negatywnie na ich wizerunek.

Ogromną rolę odgrywa również bezpieczeństwo wysyłki. Należy wybrać firmę kurierską cieszącą się ogólnym zaufaniem. Każdy przecież chce, aby wysyłane przez niego paczki dotarły do odbiorcy w nienaruszonym stanie, by nikt ich nie otwierał i do nich nie zaglądał. Wybranie odpowiedniego kuriera pozwoli przede wszystkim uniknąć uszkodzenia przesyłki. Popularni kurierzy będą w tym przypadku najlepszym wyborem, gdyż często dają 100 % gwarancję bezpieczeństwa przewozu nadanych wysyłek.

Równie istoty okazuje się kontakt z dostawcą. Klientowi zależy na tym, aby być w stałym kontakcie z kurierem. Należy zwracać uwagę na to, kurier jest łatwo osiągalny pod podanym numerem telefonu, by być informowanym na bieżąco, co się dzieje z przesyłką podczas transportu i kiedy można się jej spodziewać.

E commerce kurier

Jaki kurier dla sklepów internetowych, a jaki dla osób prywatnych?

XXI wiek to czas dominacji internetu i związanych z nim rozwiązań, również dziedzinę handlu. Rosnąca z roku na rok liczba sklepów internetowych sprawiła, że coraz więcej konsumentów robi zakupy w Internecie. Spora liczba przedsiębiorców decyduje się również na stworzenie własnego sklepu internetowego. Następnie pojawia się problem doboru odpowiedniego kuriera, ponieważ ilość wysyłek w takich sklepach jest przeważnie bardzo duża.

Jednak zarówno osoby prywatne jak i właściciele sklepów internetowych może obsługiwać ten sam kurier. Warto jednak wspomnieć, że w przypadku tych drugich należy zapoznać się z ofertą danej firmy dotyczącą stałej współpracy. Wiele firm kurierskich w indywidualny sposób podchodzi do każdego klienta, dzięki czemu każdy może dobrać do swoich potrzeb odpowiednią umowę i odpowiednią formę współpracy.