Obsługa kart płatniczych – na co możemy liczyć przy zakupie terminala?

Happy customer paying through credit card at coffee shop

Chcąc jak najlepiej zadbać o satysfakcję oraz wygodę swoich klientów, przedsiębiorcy chętnie wyposażają swoje sklepy czy salony usługowe w terminale. Jakie korzyści obsługa kart płatniczych może jednak przynieść właścicielom firm i osobom, które obsługują system transakcji bezgotówkowych? Czy przy zakupie terminali mogą oni liczyć na wsparcie producenta?

Jakie wsparcie gwarantuje producent po zakupie terminala?

Większość producentów gwarantuje wszystkim swoim klientom darmową instalację terminala oraz integrację z nim systemu kasowego. Będąc już jego posiadaczem, możemy także liczyć na kompleksowe szkolenie ekipy kasjerów, dzięki któremu obsługa kart płatniczych będzie dla każdego pracownika w pełni zrozumiała. W razie jakichkolwiek problemów, przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, mamy zapewnioną pomoc biura obsługi. Na stronie internetowej producenta zwykle znajduje się też odpowiednia zakładka dla klienta, w której możemy przeglądać na bieżąco wszystkie transakcje i zestawienia miesięczne naszej działalności. Istnieje też oczywiście możliwość wygenerowania raportów oraz faktur elektronicznych. Oprócz tego, możemy korzystać z szeregu dodatkowych funkcji terminala, które usprawnią prowadzony przez nas biznes.

Co oprócz obsługi kart płatniczych zapewnia nam terminal?

Credit card terminal on a white background

Na wydrukach terminala możemy wedle uznania zamieścić logo swojej firmy i hasło reklamowe. Jeśli przyjmujemy napiwki, mamy sposobność wydzielenia każdego z nich. Będzie on zarejestrowany jako oddzielna transakcja. Dodatkowo, każdemu z naszych kasjerów bez problemu przyporządkowujemy indywidualny numer, a pracownicy powinni ustawić sobie osobiste hasła do logowania. Dzięki temu, na potwierdzeniu transakcji bezgotówkowej będzie widniał odpowiedni identyfikator liczbowy osoby, która go wydrukowała. Jako podsumowanie na koniec dnia czy miesiąca, istnieje możliwość utworzenia zbiorczego zestawienia sprzedaży każdego z naszych kasjerów.

Czytaj także  Kosze zakupowe na święta: Trendy, pomysły na zawartość i ich znaczenie w tradycji świątecznej

Do bardzo przydatnych funkcji terminala należą także transakcje MDE. Pozwalają one na zawarcie transakcji bez konieczności obsługi kart płatniczych. Wszystko odbywa się poprzez wprowadzenie danych karty na klawiaturze terminala. Właściciel rachunku zobowiązany jest jednak w tym przypadku zlecić daną transakcję pisemnie, mailowo bądź telefonicznie. Ten typ transakcji zwany także MO/TO (Mail Order or Telephone Order) jest bardzo popularny dla rezerwacji w hotelach i podczas rozliczeń z gośćmi już po opuszczeniu obiektu. Terminal może nam również posłużyć jako kalkulator. Proste działania matematyczne wykonujemy wówczas bezpośrednio na jego klawiaturze. Wynik zobaczymy na jego wyświetlaczu lub w zależności od wcześniejszych ustawień dopiero na wydruku.

Decydując się na zaopatrzenie lokalu sprzedażowego w system obsługujący karty płatnicze powinniśmy mieć na uwadze nie tylko komfort i satysfakcję naszych klientów. Należy również przeanalizować korzyści płynące z tej inwestycji dla naszej firmy i jej pracowników. Rozbudowana funkcjonalność terminali oraz solidne zaplecze wsparcia ze strony producenta sprawia, że przedsiębiorstwo może zyskać na ich instalacji naprawdę wiele, dlatego warto rozważyć to rozwiązanie.