Skuteczny e-mail marketing – jak nie wpaść do SPAMu

Blogerzy i właściciele sklepów, po uzyskaniu zgody użytkowników internetu, wysyłają wiadomości e-mail. Trzeba jednak uważać, gdyż niewielki błąd w mailingu, jak np. brak linku wypisu, może spowodować, że zostanie on uznany za SPAM. Podstawą sukcesu e-mail marketingu jest zatem przestrzeganie kilku podstawowych zasad.

Czym jest SPAM? Jak prowadzić e-mail marketing?

Ponad 50% mailingów trafia do skrzynki SPAM, co jest bardzo złe dla przedsiębiorców, gdyż klienci nie będą mieli szansy zapoznać się z ich ofertą. W związku z tym, dostawcy poczty elektronicznej opracowują coraz bardziej zaawansowane rozwiązania, których celem jest odróżnienie spamerów od e-mail marketerów prowadzących swoje działania zgodnie z ideą permission marketingu. Ważnym kryterium jest to, co odbiorca robi z wiadomością e-mail. Dla specjalistów od e-mail marketingu ważne jest, czy odbiorcy otwierają wiadomości. Jeżeli usuwają je zanim je otworzą, jest to sygnał, że wiadomość może zostać uznana za SPAM. Z kolei inne działania, np. otwarcie maila lub kliknięcie w zawarty w nim link, informują, że dostarczony email jest ważny dla odbiorcy.

Jak prowadzić skuteczny e-mail marketing?

Zasady tworzenia skutecznych kampanii email marketingowych, które są chętnie otwierane przez odbiorców, a tym samym mają większą szansę dotrzeć do skrzynki odbiorczej, można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza z nich dotyczy samej kreacji e-mail marketingu, czyli tworzenia treści wiadomości, a druga dotyczy reakcji odbiorców na wiadomość. Bardzo ważna jest nazwa odbiorcy, gdyż na tej podstawie odbiorca zdecyduje, czy w ogóle otworzy dany e-mail. Komunikacja powinna być prowadzona przez jedną, niezmienną osobę, a nazwa nadawcy musi być prawidłowo skonstruowana. Częsta zmiany nadawcy w e-mail marketingu budzą bowiem nieufność wśród odbiorców. W takiej sytuacji mogą wrzucać wiadomości do kosza bez otwierania, co będzie sygnałem dla filtrów antyspamowych, by skategoryzować je jako SPAM.

Czytaj także  Do czego używać kopert powietrznych?

Czego nie wolno robić?

Chcąc wzbudzić zaufanie odbiorcy, nie możemy go oszukiwać. Niektórzy marketerzy próbują skłonić odbiorców do otwierania swoich wiadomości, umieszczając skróty Re: czy FWD: w temacie wiadomości tak, aby udawała ona dalszy ciąg wcześniejszej komunikacji. Ponadto, czasami umieszczają nieprawdziwe informacje, np. o wygranej w nieistniejącym konkursie. Odbiorcy takich wiadomości sami oznaczają je jako SPAM. Pamiętajmy, by temat wiadomości odpowiadał jej treści.

Podszywanie się pod innych nadawców, tworzenie fałszywych tytułów wiadomości itp., spowodują irytację odbiorców i oznaczenia jako SPAM. Unikajmy także sformułowań typy super czy extra, które w e-mail marketingu są uważane za część wiadomości SPAM i filtry je wychwytują. Prowadząc e-mail marketing trzeba być dobrze do tego przygotowanym. Jeżeli mamy z tym problem, to poprośmy o pomoc specjalistów, którzy dobrze określą docelową i będą wysyłać wiadomości, dzięki którym zyskamy nowych klientów.