Czy warto umieszczać filmiki na stronach sklepów internetowych?

Wykorzystywanie materiałów video przez sklepy internetowe jest coraz popularniejsze. Wynika to z faktu, iż video przyciąga użytkowników i przyczynią się do wzrostu konwersji. Warto zatem wiedzieć jakie konkretne korzyści przynosi umieszczanie filmów video w sklepie internetowym.

Dlaczego warto publikować video na stronach sklepu internetowego?

Wykorzystanie video w marketingu określa się jako SEO Video (przeczytaj więcej: https://digitalhill.pl/blog/video-dla-sklepow-internetowych/). Ma ono ogromne znaczenie zwłaszcza w przypadku sklepów internetowych. Jest to bowiem skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników, a tym samym klientów. Ważne jednak, aby publikowane filmy miały wysoką jakość i były merytoryczne. Film musi odpowiadać na konkretne pytania użytkowników i rozwiązywać ich problemy. Często jest to choćby dylemat co do zakupu określonego produktu. Co można zyskać dzięki SEO Video?

Prezentacja produktu

Wykorzystanie filmów video w sklepie internetowym to przede wszystkim możliwość jeszcze lepszej prezentacji produktów. Dziś często suchy opis i zdjęcia produktów to za mało. Klienci przed podjęciem decyzji o zakupie chcieliby o danym produkcie wiedzieć jak najwięcej. Zwłaszcza jeśli dany produkt kupują po raz pierwszy. Video daje taką możliwość. W przypadku sklepu odzieżowego jest to możliwość pokazania ubrań na modelce. W przypadku sklepu z elektroniką jest to możliwość pokazania produktu w filmie poradnikowym. Może przedstawiać krótką instrukcję obsługi urządzenia. Dzięki takim filmom klienci mogą nabrać pewności co do zakupu produktu. Pamiętać jednak trzeba, aby taki film nie był jednie filmem stricte reklamowym. Powinien przedstawiać korzyści wynikające z użytkowania danego produktu.

Czytaj także  Jak przesyłka dociera do adresata? Zaplecze kuriera

Więcej informacji o produkcie

Video daje możliwość przekazania znacznie większej ilości informacji o produkcie niż standardowy opis i zdjęcia. Wspomniano choćby o instrukcji obsługi produktu. Obecnie klienci zdecydowanie bardziej wolą zobaczyć praktyczny film instruktażowy niż czytać instrukcję w formie tekstowej. Jest to bowiem rozwiązanie o wiele praktyczniejsze i wygodniejsze dla klientów. To również ma wpływ na podjęcie przez klientów decyzji o skorzystaniu z oferty sklepu internetowego.

Video w marketingu

SEO Video daje ogromne możliwości w promocji sklepu internetowego. Umieszczane w sklepie internetowym filmy video można bowiem publikować także na zewnętrznych serwisach. Może być to YouTube oraz inne portale społecznościowe. Dzięki temu można zwiększyć swój zasięg reklamowy. Na taki film trafić mogą bowiem użytkownicy, którzy wcześniej nie korzystali z oferty sklepu lub nawet nie wiedzieli o jego istnieniu. SEO Video to zatem skuteczne narzędzie do budowy rozpoznawalności marki sklepu internetowego.

Video od lat cieszy się coraz większą popularnością wśród użytkowników internetu. Już za niedługo treści video będą stanowiły większość zamieszczanych w sieci materiałów. Warto zatem prowadzić swój sklep w zgodzie z aktualnymi trendami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *