Jak wybrać lady recepcyjne ?

Gdy klient wchodzi do firmy, niezależnie od tego czy jest to salon piękności, hotel, przychodnia czy wielka korporacja, najczęściej swój kontakt z przedsiębiorstwem zaczyna od rozmowy z osobą pracującą w recepcji i musi stanąć przy ladzie. Lada recepcyjna to wreszcie pierwszy element, który widzi po wejściu do siedziby firmy. Zatem od jej wyglądu, wysokości, funkcjonalności może zależeć bardzo dużo, bo przecież nigdy nie ma drugiej okazji, żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Jak zatem nie zrazić klienta od pierwszego wejrzenia?

Lady recepcyjne, które przyciągają

Gdy spojrzenie klienta tylko padnie na firmowy, powitalny kontuar, jest on w stanie już coś powiedzieć o firmie – czy jest nowoczesna, czy jest czysta, czy jest otwarta, a uwaga pracowników skierowana jest na klientów. Po czym to poznać? Brudna lub odrapana, z wijącymi się dookoła kablami pokazuje, że  w firmie panuje chaos i brak tu dbałości o szczegóły czy wizerunek. Zbyt wielka, przeładowana ozdobami, światełkami i gigantycznym logotypem jest przytłaczająca, sugerująca manię wielkości i – co tu dużo mówić – przerost formy nad treścią. Idealna, przyciągająca klienta bez obaw jest lada o odpowiedniej wysokości, szerokości, estetyczna, czysta i ustawiona w odpowiednim miejscu, bez odsłoniętych kabli i zawartości biurka pracowników. Jeśli przy tym będzie pasowała do wystroju całej firmy, zagwarantuje wrażenie profesjonalizmu.

Czytaj także  Sprawny kurier Poznań – analiza
Lada recepcyjna
Lada recepcyjna

Odpowiednie wymiary lady recepcyjnej

Wielkość, szerokość i kształt kontuaru zależy właściwie od pomieszczenia, w którym się znajduje. W niewielkim salonie usługowym nie może stanowić połowy wystroju, ale już w hallu dużego biurowca powinna być pokaźnych rozmiarów. Istotna jest natomiast wysokość lady. Standardowo blat znajduje się zwykle na wysokości 110–120 cm, jednak nawet to może okazać się zbyt wysoko, szczególnie dla niskich osób. Jeśli biurko osób pracujących w recepcji jest na wysokości 70–80 cm, to blat na poziomie 100–110 cm będzie wystarczający. W niektórych branżach, gdzie kontakt z klientem polega na dłuższej rozmowie czy wymaga wypełnienia dokumentów, lada powinna być częściowo obniżona, by ułatwić kontakt. Warto również pamiętać o obniżeniu części kontuaru dla osób niepełnosprawnych. Nawet, jeśli klienci na wózkach inwalidzkich pojawiają się sporadycznie, z pewnością będzie przydatna, zrobi znakomite wrażenie i pokaże firmę w bardzo dobrym świetle.

Nie warto oszczędzać na dobrej, odpowiednio wymiarowanej ladzie recepcyjnej. Może ona wpłynąć na jakość pierwszego kontaktu klienta z firmą. Jeśli będzie przy tym utrzymana w konwencji wystroju całej firmy i będzie utrzymywana w czystości, będzie przejawem profesjonalizmu i otwartości w stosunku do klienta.